مصاحبه آرشیو خبر ها
تنها ایتالیا توانسته اسپانیا را به دردسر بیندازد

تنها ایتالیا توانسته اسپانیا را به دردسر بیندازد

جیجی بوفون روز یکشنبه برابر خبرنگاران نشست تا قبل از جدال کلاسیک ایتالیا و اسپانیا به صحبت بپردازد، طبیعتا صحبت های ابتدایی این کنفرانس در مورد هم تیمی سابقش آلوارو موراتا بود:

 

آلوارو هنوز جوان است و گاهی حتی خودش هم تشخیص نمی دهد که چقدر خوب است. او یک خصوصیت دارد که تنها بازیکنان بزرگ دارای آن هستند که آن هم این است که در بازیهای بزرگ همیشه پیش قدم است و اکثرا گل می زند. او دوباره در این رقابت ها هم دارد این موضوع را ثابت می کند. البته اسپانیا فقط موراتا نیست، اما او مهاجم اصلی آنهاست و با توجه به فرمش خطر شماره ی یک آنهاست.

 

موراتا در ابتدای فصل مشکلاتی داشت، مثل همه ی بازیکنان یوونتوس و نصیحت پدرانه ی بوفون برای او مفید واقع شد:

 

من ابتدای فصل را به خاطر می آورم که ― مثل همه ی بچه که لحظات مثبتی را تجربه نمی کنند و کم کم افسرده می شوند ― کمی بهانه جویی می کنند و برای خودشان غصه می خورند. من به او گفتم برای خودش متاسف نباشد و او هم بازگشت و تفاوت ها را رقم زد و ثابت شد که مشکل همین بوده است. او باهوش است، به نصیحت ها گوش داده و خودش را مقابل چالش ها قرار می دهد. فرمی که با آن فصل را به پایان برد و نیز بازی هایش در یورو این مسئله را تایید می کند.

 

بوفون 38 ساله است و تا جام جهانی 2018 می خواهد بازی کند:

 

تصمیم با بازیکن نیست، بلکه به عملکرد من در زمین و تصمیم مربی جدید بستگی دارد. نیتم این است که برای دو سال دیگر بازی کنم و امیداوارم که با سطح فعلیم به این کار ادامه دهم. در این پست و در این ورزش هیچ ضمانتی نیست که من انتخاب اول باشم. باید به دستش بیاورید، چون لحظه ای که اشتباهی مرتکب شوید، کسانی هستند که آماده اند تا جای شما را بگیرند. فکر می کنم لذت ورزش در 38 سالگی زندگی کردن و تجربه ی این بازی ها به شکلی است که انگار این ها مهم ترین چیزهای زندگی اند. من هنوز احساساتم بعد از بازی و حتی تب روانتنی بعد از مسابقه را حس می کنم.

 

کدام دروازبان در یورو 2016 بیشتر از بقیه بوفون را تحت تاثیر قرارداده است؟

 

مانوئل نویر بسیار خوب کار می کند، دیروز من تحت تاثیر دروازبان لهستان یعنی لوکاس فابینسکی قرار گرفتم، در عین حال دروازبان های دیگری هم بودند که علی رغم خوب کار کردن به خاطر عملکرد تیمشان نتوانستند به دور بعد صعود کنند.

 

ایتالیا از سال 94 به بعد موفق به شکست دادن اسپانیا نشده است:

 

در چهار بازی رسمی اخیر تنها باخت واقعی ما در فینال یورو 2012 بود، همچنین از نظر من در آ بازی ما از لحاظ بدنی و احساسی تخریب شده بودیم و در آ موقعیت اسپانیا ما را مغلوب کرد. در 3 بازی دیگر مساوی شدیم که شامل وقت های اضافه هم می شود، پس این ثابت می کند که ما در آن مقطع برای بهترین تیم جهان مشکل ایجاد کردیم و اعلام حضور نمودیم، در طول آن دوره اسپانیا هرچیزی را که می شد برد و من معتقدم که ما تنها تیمی بودیم که حقیقتا در آن مقطه توانستیم آنها را آزار دهیم.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: